11 Ocak 2015 Pazar

Film İzlerken Dikkat Ettiklerim

Merhaba. Dönüşümlü çalışmadığım zamanlarda 2 gün tatilim olduğu için Cuma ve Cumartesi gecelerini film izleyerek geçiririm. Fakat yaklaşık bir buçuk aydır 08:00-17:00 çalıştığımdan ve sabah erken kalkmaya mecburen alışmış olmaktan dolayı günü çalışmamış olarak geçirsem de gözlerim saat 23:00'e doğru kapanmaya başlıyor. Ben de, madem bu hafta film izleyemedim ve yine erken yatıp erken kalktım bari konu hakkında blog'a bir şeyler yazayım dedim.

Aslında bundan iki buçuk sene öncesine kadar film izlemek benim için pek ergonomik bir olay değildi. Ne zaman ki laptop aldım o zaman bir cazibesi oldu. Şimdi film izlerken nelere dikkat ettiğime geçelim.

Laptop, battaniye, yastık... Motor!
Resim bobiler.org'dan alınmıştır. Tık.
Öncelikle bizim ilçede sinema yok. Bu yüzden filmi elde etmek için malum ortamları tercih ediyorum. İnternet'ten online izlemek de bana çok cazip gelmiyor. Filmi torrentten kaliteli bir şekilde indirmeden önce uyumlu alt yazısı olup olmadığına bakıyorum. Böylece hem gereksiz alt yazı araması yapmaktan hem de inmesi için beklediğim filmi çöpe atmaktan kurtuluyorum. Bu arada filmi indirmeden önce de kesinlikle gerek IMDb sayfasından gerek sözlüklerden filme dair -spoiler okumadan- bilgi topluyorum. Bunu yapmak da hayal kırıklığı yaşamamı önlüyor.

Şimdi izlemeye geçelim. İzlerken yorgun ve uykusuz olmamaya yani dinç olmaya dikkat ediyorum. Çünkü bazı kısımlarında gözlerimin kapandığı filmler oldu ve bu 2 filmin birinden hiçbir şey anlamadım. Özellikle bu durumda izlediğim The Prestige'den aklımda kalan çok az şey olduğu için geçenlerde filmi tekrar izledim ve bir kısım dışında filmin tamamını kaçırdığımı fark ettim. İkincisi ise Saving Private Ryan'dı ve filmin ortalarında gözümü açtığımda Tom Hanks tabanca ile uçağa ateş ediyordu. Kapatmak zorunda kalıp daha sonra bitirdim.
Filmleri alt yazılı izliyorum. Çünkü birkaç defa alt yazılı izledikten sonra dublajlı halleri çok abes geliyor. Sinemadan çok anlayan biri değilim fakat TV'de denk geldiğim Forrest Gump filminde Tom Hanks'e yapılan rezalet dublaj adamın sergilediği oyunculuğu tamamen silip atmış. Oyunculuk demişken, 5-6 kaliteli film izledikten sonra biraz seviye atlıyorsunuz. Sergilenen oyunculuklar, filmin müzikleri ve bazı yönetmenlerin tarzları dikkatinizi çekmeye başlıyor.

Ne tür film izlersin derseniz tür söyleyemem. Yazdığım gibi araştırıp bilgi edindikten sonra karar veriyorum.

Müzik demişken şuraya da Django Unchained filminin müziklerini bırakıp gidiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder